A Mátyás-hegyi-barlangban járt a 3. a osztály

A gyerekek egy igen kalandos és rendhagyó tanórán vehetett részt 2019. május 20-án. A  Pálvölgyi - Mátyás-hegyi-barlangrendszer mélyén, majd 50 méterrel a földfelszín alatt kúsztunk és másztunk, hol hason, hol háton a szűk járatokban. Teljes menetfelszerelést kaptunk: overált, sisakot, és fejlámpát. Lent a mélyben csak ez világított.

Rögtön az elején le kellett mászni egy 9 méteres létrán. A következő két és fél órában sok járaton mentünk keresztül, amelyek hol összeszűkültek, hol csarnokká szélesedtek, ahol megpihenhettünk. Szinte igazi csúszdának beillő meredeken kapaszkodtunk fel vagy csúsztunk le. A „színházteremben” énekeltünk, meggyőződhettünk a hely remek akusztikájáról. A túravezetők meséltek a barlangok kialakulásáról. Sok érdekességet tanultunk. Láttuk a régen kihalt óriás egysejtűek, kagylók, tengerisünök maradványait, a csodaszép kristályokat és cseppköveket is.

Tapogatva fedeztük fel lépésről lépésre a természet eddig rejtett csodáit.  Igazi kaland volt átjutni olyan réseken, hasadékokon, melyekről nem is álmodtunk. Komoly erőpróba volt legtöbbünknek. A próbát azonban mindenki teljesítette, profik vagyunk!

Egy dalt is írtunk a nap örömére.

Ez pár óra a föld alatt, mindnyájunknak  emlékezetes marad.

M. Tóth Éva

További fotókat képgalériánkban láthatnak.